ישראל, יון וקפריסין חתמו על הסכם היסטורי של שת"פ באנרגיה

    איתי גדסי No Comments on ישראל, יון וקפריסין חתמו על הסכם היסטורי של שת"פ באנרגיה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אנו, מר ניקוס אנסטסיאדס, נשיא קפריסין, מר בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, ומר אלכסיס ציפראס, ראש ממשלת יוון, נפגשנו בניקוסיה היום, ה-28 בינואר 2016, והסכמנו על חיזוק שיתוף הפעולה בין שלוש המדינות במטרה לקדם שותפות טרילטראלית בתחומים שונים בהם יש לנו עניין משותף ולפעול יחד לקידום השלום, היציבות, הביטחון והשגשוג באזור הים התיכון ומעבר לו" כך נפתח ההצהרה המשותפת בתום יום קצר אך עתיר הישגים של בנימין נתניהו.

    בהמשך ההצהרה כותבים המנהיגים כי "השותפות בינינו איננה בלעדית באופייה או בטבעה, ואנו נהיה מוכנים לקבל בברכה כל גורם בעל יעדים דומים שיצטרף אלינו במאמצינו לקדם תיאום ושיתוף פעולה, כמו גם שלום ויציבות באזור.

    אנו מסכימים לפעול יחד באופן הדוק במטרה לחזק את שיתוף הפעולה בינינו בפרויקטים משותפים, יחד עם גורמים ציבוריים ופרטיים. בפרט, אנו בוחנים דרכים פרקטיות לשיתוף פעולה ולביצוע פרויקטים משותפים בתחומים של אנרגיה, תיירות, מחקר וטכנולוגיה, סביבה, ניהול מים, מאבק בטרור והגירה.

    יתר על כן, אנו בוחנים שיתוף פעולה פוטנציאלי במגוון רחב של תחומים נוספים, לרבות חקלאות, ייעור, מיזמי כיבוי אש משותפים, הגנת הסביבה הכוללת זיהום מי ים, פעולות חירום משותפות במקרים של אסונות טבע, חילופי מידע במצבי חירום, תרגילי איתור והצלה משותפים, בריאות, ניהול מגיפות, פרויקטים מדעיים משותפים, פיתוח טכנולוגיות אנרגיה מתחדשת, חינוך, תקשורת והסכמי נדידה טרילטראליים, ותובלה ימית מסחרית.

    גילויים של מאגרי גז חשובים במזרח הים התיכון עשוי לשמש כזרז לשלום, יציבות ושיתוף פעולה באזור. לשם כך, שלוש המדינות רואות בסקטור האנרגיה, ובייחוד גז טבעי ואנרגיה מתחדשת, בסיס איתן לשיתוף פעולה באגן מזרח הים התיכון".

    ואם זה לא מספיק אזי מצהירים המנהיגים כי "שלוש המדינות מכירות בחשיבות התיירות ובפוטנציאל האדיר לשיתוף פעולה רחב-היקף להגברת התיירות לאזור ע"י הצעת חבילות משותפות הכוללות שיט ותיירות דתית, רפואית ותיירות ייעודית אחרת. אנו מסכימים לבחון דרכים לחלוק ידע ומידע במטרה לסייע לעסקי תיירות קטנים, לקדם יוזמות משותפות ועוד. שלושת השרים הנוגעים בדבר מסכימים להיפגש ולבחון ערוצים שונים. אנו מחויבים לפעול יחד לחיזוק היחסים הבילטראליים בין האיחוד האירופי וישראל בתחומים בהם יש להם עניין משותף".

    לסיום הצהירו המנהייגם כי "אנו מכירים בסכנות הגדולות של הטרור, הן ברמה אזורית והן ברמה העולמית, והסכמנו להמשיך ולאחד כוחות עם הקהילה הבינלאומית על מנת להתמודד עם אתגר זה. אנו מגנים בתוקף ובאופן חד משמעי כל פעילות טרור וקוראים לכל המדינות להיאבק בנגע זה בין היתר באמצעות שיתוף פעולה ביטחוני הדוק. לאור האמור לעיל, הסכמנו לחזק את שיתוף הפעולה בינינו בתחום זה באמצעות דיאלוג טרילטראלי בין הרשויות הרלוונטיות בשלוש המדינות. יש להעמיק את המאמצים לבלום את זרם הלוחמים הזרים, להגביל את הסיוע הכספי והצבאי לארגוני טרור ולטפל בתעמולה קיצונית. יש לגנות ולעצור הסתה לאלימות".

    שלושת המנהיגים הסכימו שהפסגה המשולשת הבאה תתקיים בישראל במחצית השנייה של 2016.



    0 תגובות